Järkytyin tässä juuri pahanpäiväisesti tarkasteltuani itseäni hieman tarkemmin peilistä. Minun selkäni näyttää ihan oksettavalta! Rintsikoiden alta lähtee valumaan sellaiset selluliittiset läskimakkarat kohti kylkiä. Ihan kuin olisi toiset tissit selässä! Jos joku on katsonut Pikku Britanniaa ja sen kahta vähissä vaatteissa viihtyvää "isoa leidiä", niin eipä ole kaukana minun muodoistani. Uskomatonta, että voin olla tällainen, vaikka BMI-rajojen mukaan en olekaan ylipainoinen.

On se kumma, miten eri ihmisellä läskit kertyy eri paikkoihin ja läskin laadussakin on isoja eroja. Olen usein nähnyt ihmisiä, jotka ovat paljon minua pulleampia, mutta paljon paremman näköisiä. Toisilla vaan läski jakautuu paremmin ja suurin ero syntyy siitä, onko ihra selluliittia vai sileää. Sileä läski on jokin taivaan lahja, jota minulle ei ole suotu lainkaan. Minulla jokainen gramma on aivan kamalaa muhkuraa. Olen vasta 29-vuotias, mutta vartaloni näyttää vastakynnetyltä pellolta. On muhkuraa, kuoppaa, vekkiä ja ruttua. Miten sitä on ihminen päästänyt itsensä tähän kuntoon. Häpeän itseäni niin silmittömästi.